måndag, april 19, 2010

Sommardröm

Idag har solen skinit hela dagen. Underbart:) Tankarna drog iväg till härliga sommardagar på stranden, grillfester till solen går upp, sommarklänningar, brun mage, fräknar, rosévin i parken och allsång på skansen. Längtar mycket, mycket till allt det där:)

Helgen var grym, kort sagt! I lördags var jag och mina godingar på anglais och åt frukostbuffé i flera timmar. Jag fullkomligen älskar att äta frukost länge! Och att tillbringa en lång frukost med sköna vänner är bland det bästa som finns:) Tack!
Efter en härlig frukost och lite gamla tankar som drogs upp kände jag mig ganska trött och drog hem för att ta en liten powernap. Sov en timme och sedan var det dags att göra sig iordning för kvällen. Var bjuden till E på 25-årsfest. Hade en fantastiskt trevlig kväll! Jättegod mat och tårta, (lite för mycket) vin, sköna människor och en strålande värdinna. Som vanligt fick jag springa till tuben för att hinna med sista pendeltåget, men jag hann trots klackar och för hög promille.
Igår hade jag en oerhört soft dag. Mjukisbyxor, pizza, långpromenad och glass. Lovely:)

Idag har jag jobbat och precis som förra måndagen ratade jag gymmet efter jobbet pga det vackra vädret. Tog mig en springtur istället och det var minst lika skönt!
Denna veckan ska jag gå på en föreställning, putsa fönster, simma, ha kurs i tre dagar och sedan gå ut och käka med kursarna. Kommer nog bli riktigt trevligt!

Nu ska jag äta jordgubbar!
Och för att ni också ska komma i sommarfeeling (om ni inte redan är det) avslutar jag med en riktigt somrig låt:



Puss och kram

Inga kommentarer: