onsdag, april 14, 2010

Crazy Daisy´s in da house..

Hej hopp mina sockertoppar! Jag har gjort hemgjord pizza och solen har strålat hela dagen. Life is good:)

Igår jobbade jag på dagen. Cruisade med E i bilen och bröt oavbrutet på skånska/göteborgska/danska. Underbart:) Efter jobbet var det hem fort och göra sig iordning för att åka in till stan och kolla på SMASK. Stressen gjorde att jag inte hann äta middag (inte alls bra) utan fick ta en korv med bröd när jag kom till stan. Mötte upp A och C och sedan promenerade vi till Dansens hus. Hela föreställningen var otroligt bra!!! Fantastiska låtar och en kvalité som gjorde att man aldrig mer vill se vanliga melodifestivalen. Grym orkester och sjukt bra stämning. Efterfesten på Bon Palais var också otroligt trevlig. Live-band som spelade sköna gamla godingar dvs soullåtar, Michael Jackson och Stevie Wonder. Alltså musik som gör att jag kan dansa forever and ever. Lite alkohol (inte så jättemycket, men eftersom jag sällan dricker numera så var jag uppenbarligen ganska lättpåverkad) i kombination med för lite middag gjorde att jag blev en smula "salongsberusad". Och när jag blir det så dansar och hoppar jag som aldrig förr på dansgolvet. Ungefär som i min ungdoms glada dagar;) Otroligt roligt! "Crazy Daisy":)
Hann med nöd och näppe med sista tåget hem. Med skoskav och en kexchoklad i hand lullade jag hem. Hungrig som jag var så var det tur att jag hittade lite spagetti och köttfärssås i kylen. iförd morgonrock intog jag denna måltid i horisontellt läge. Gjorde ett försök att läsa tidningen samtidigt, men det var för mycket på en gång:) När maten var uppäten däckade jag ovanpå sängen. Pinsamt, men sant. Vaknade 6.20 imorse av att solen strålade in på mig. Där låg jag med tidningen och en liten filt över mig. Taklampan var tänd. Jag steg upp och plockade ur linserna, tvättade bort sminket och borstade tänderna (ordentligt ska det vara:) Sedan gick jag och la mig och vaknade tre timmar senare. Så började min dag:)
Efter en morgonpromenad åt jag lite lunch och sedan var det dags för sånglektion. Det gick toppenbra! Sedan träffade jag Dandy och vi käkade glass på medis. Supermysigt:)

Nu ska jag kolla på Andra Avenyn!

Puss o kram

Inga kommentarer: