lördag, mars 27, 2010

Earth hour

Idag har det varit en jävligt skön dag (om man får svära lite). Tog en promenad när jag vaknadei morse. Sedan blev det helgfrukost. Min helgfrukost är alltid lite godare än min vardagsfrukost. Lite konstigt egentligen..det är ju på vardagen man verkligen behöver lyxa lite..men men, så är det iaf! Jag gjorde omelett, kalkonsmörgås, te och superfrukts-juice. Kändes healthy as hell och mycket gott dessutom:)
Hade lite att pyssla med här hemma, sedan blev det lunch innan jag drog in mot stan. Träffade Hyddan. Vi tog en låååång promenad på djurgården och regnet höll sig faktiskt borta hela tiden (Gud hör bön). Sedan mötte vi upp A och så gick vi till Fridays och käkade. Jag älskar Fridays! När man ätit deras hamburgare vill man aldrig äta någon annan hamburgare. Jag beställde Fridays cheesy burger, men när maten väl kom in så fick jag nåt annat på tallriken. Närmare bestämt kycklingfilé med bacon, ost och grönsaker i bröd. En ansvarstagande konsument hade förmodligen klagat och skickat ut maten innan servitören hunnit lämna bordet. Så gjorde inte jag. Jag åt och var tyst. Dels för att maten var sen och jag var hungrig. Dels för att jag faktiskt hade funderat på att ta den där kycklingburgaren, men sedan ändrat mig. Så jag klagade inte. Jag åt och njöt och det var sjukt gott. Som alltid!

Kvällen har tillbringats i mörker. Det var ju Earth hour, mina vänner! Och det blev så himlans mysigt att jag funderar på att införa Earth hour varje lördag mellan 20.30 och 21.30:) Jag tände ljus, åt fruktsallad, drack ett glas vin, en bit choklad och läste lite. Jag saknade inte alls TV:n, datorn eller lysrören. Men men..ibland är dom ju bra att ha. Te.x om man ska blogga..:P
Nu ska jag fixa lite grejer och sedan ska jag snart gå och lägga mig. Har fortfarande lite snor i näsan och jag inbillar mig att det försvinner om jag sover mycket. Hoppas jag har rätt:)

******************************************************************************
En lång resa har börjat och vägen kommer förmodligen vara snårig. Tack tack Sara för att du finns!
******************************************************************************

Avslutar med en passande och oerhört vacker video...



2 kommentarer:

Maria sa...

men hallå, har du REDAN glömt hur mycket godare burgarna på gourmet burger kitchen i london är?! :O

fast tgi fridays är bra de med. fast då ska det vara jack danielsburgaren (finns den i sverige?) :D deras milkshakes och drinkar är ju annars to die for!

Marica sa...

Haha..jaa, hur sjutton har jag kunnat glömma det??! De var ju underbart goda!

Jack danielsburgaren finns kvar, min kompis åt den! Jag beställde en hamburgare, men fick kycklingburgare istället! Men det var gott det med:)
Drinkarna är väldigt bra ja. En strawberry daiquiri på fridays är ganska oslagbart:)
På texas burger i kungshallarna har de också goda, hemgjorda hamburgare! Testa det:)